Vi förverkligar publikdrömmar

genom att vi


Gör det lätt att göra rätt

Om EasyArr

Hur föddes vår idé ?

Att vara kulturarbetare har aldrig varit att välja den enkla vägen. Konjunkturutsatta, ofrivilligt högrisktagande och alltid beroende av så många led av människor och så många lager administration att själva krånglet i sig kan kännas avskräckande.

Men att något ÄR behöver väl inte betyda att det måste förbli så? Och med digitalisering – borde det vara möjligt att organisera även stora event väldigt snabbt?

Det var tankefröet ur vilket EasyArr växte. Om artister vill giga och publik vill se dem – och det dessutom kryllar av möjliga spellokaler – då måste ju resten kunna göras till ett självspelande piano?

Och det kunde det faktiskt. Nu är EasyArr förfinansieringsverktyget som kan ge fler artister chansen att arbeta och fler fans chansen att få njuta av liveakter – helt utan risk. Vi flyttar fokus från gager, hyror och andra förskott till att artisten tar med sig betalande publik till den scen de själva väljer.

Och om säljmål inte uppnås i tid, ja då kostar det heller ingenting och de som förbetalat får tillbaka sina pengar. Lätt som en plätt! Ja, och då har vi inte ens kommit in på alla lokalägare som plötsligt kan slå mynt av lite för outnyttjade ytor.

Så om artister, fans, arrangörer och lokalägare alla kan vinna på en och samma lösning – då är vi nog något bra på spåren. Så tänker vi. Win-win. Eller i detta fall: win-win-win-win.

Heja kulturen!

Vårt team

Björn Masuhr

VD/Grundare

070-8566 636
bjorn.masuhr@easyarr.se

Lars Gidfeldt

Affärsutveckling

070-753 00 00
lars.gidfelt@easyarr.se

Maria Careflod

Ekonomi

 
maria.careflod@easyarr.se

Bengt Henriksson

CTO

 
bengt.henriksson@easyarr.se

Emelie Into

Pogrammering

 
emelie.into@easyarr.se

Några av våra samarbetspartners

Utvecklat med stöd av