Första steget är ett EasyArr-konto.

För att komma igång med att skapa arrangemang behöver du bara öppna ditt eget konto hos oss. Vi har idag fyra färdiga profiler du kan växla mellan på ditt konto och profilen du väljer avgör vilken verktygslåda som görs tillgänglig. Du kan alltid lägga till fler profiler än den du först skapat och varje gång du loggar in väljer du vilken profil du vill använda dig av.

Det bästa är att det inte kostar någon något att komma igång – Bli sökbar och bokningsbar av andra! 

Våra olika profiler

Artist

  • Skapa din artistprofil med all information du tycker är viktig. Denna kan också länkas till din YouTube, SoundCloud eller Spotify.
  • Gör din profil bokningsbar även för arrangörer, krögare mfl, antingen via kalenderfunktion eller via förfrågan.
  • Är du gruppledare -bjud in dina medlemmar.
  • Sök lokaler för kommande arrangemang.
  • Starta ditt nästa arrangemang.

Lokalägare

  • Lägg in din lokal i EasyArr med information om hur lokalen går att boka, priser, tillgänglighet, teknik, antal besökare som ryms, om bokning ska ske direkt via kalender eller via förfrågan osv.
  • Skapa dina egna avtalsmallar och besiktningsprotokoll.
  • Erbjud merförsäljning av mat och dryck till arrangörer.
  • Administrera alla bokningar.
  • Hantera biljettkontroll genom digital avläsning i mobilen/paddan.

Fans

  • Skapar du en Publik-profil kan du bli en SÅDDare om du är en av de första som köper biljett till ett arr.
  • En smart arrangör erbjuder SÅDDarna en del av överskottet som tack för att de bjuder in sina vänner.
  • Sök nya kommande arrangemang att bli såddpublik för.
  • Köp vanlig publikbiljett till ett arrangemang som redan är förfinansierat genom såddbiljetter.

Arrangör

  • Med hjälp av EasyArr kan nästan vem som helt våga bli arrangör. 
  • Gör dina förkalkyler.
  • Använd våra mallar för avtalsskrivning.
  • Marknadsför ditt arrangemang via våra URL & mailmallar.
  • Sök lokaler och artister i vår databas.
  • Designa dina egna biljetter och distribuera dom via mail eller sms.
  • Ta betalt.
  • Skapa merförsäljning tillsammans med partners.
  • Följ upp och efteradministrera ditt arrangemang.

Vad kostar det att använda EasyArr?

Vår idé bygger på att vi skall hjälpa dig att genomföra ditt nästa arrangemang på ett lönsamt sätt. Därför har vi skapat ett system som stödjer dig genom hela resan i ert nästa arrangemang och inte bara att sälja en biljett.

Vi vill ha en liten del av intäkten men bara då du lyckas skapa ett överskott. Sen – om du inte lyckas – då kostar det dig inte en krona! Och vi sköter all administration med återbetalningar, avbokningar etc.  

Vi tar en ersättning baserat på omsättningen i ert arrangemang enligt nedan enkla skala.

  • 0 kr, om din sådd inte blir av eller avbryts så kostar det inget att använda EasyArr
  • 5 procent, arrangemang som omsätter 60.001 kr eller mera
  • 6 procent, arrangemang som omsätter  15.001-60.000 kr
  • 7 procent, arrangemang som omsätter 1-15.000 kr

Kontakta oss

Vi svarar på email inom 24 timmar